Friday 3 April 2009

En dag jag sent lär glömma.

Din blick sa mer än tusen ord. Jag hade fått uppleva de vackraste ögonen på denna jord.

Ditt leende lämnade mig stum. Osäkerheten lämnade spår av rodnad längs med mina kinder och plötsligt kände jag mig ung och dum.

Det var som att vakna upp ur en ljus dröm. Den natten lyckades jag inte få någon sömn.

Dagarna gick och så gick veckorna utan ett spår eller den minsta ledtråd av vart du hade tagit vägen. Jag började nästan tro att du inte hade varit mer än en magisk sägen.

En kväll var du plötsligt där igen sittandes i kupén bakom mig. Fjärilar spred sig som en löpeld i mitt blod och jag kunde inte låta bli att iaktta dig.

Känslan av att jag nu befinner mig i din varma och trygga famn kan inte beskrivas nej inte ens med tusen ord. Men om sanningen ska fram så gör du mig till den lyckligaste flickan på denna jord.

No comments: