Wednesday 18 February 2009

En dröm.

Du föll ner likt ett sammetsrött höstlöv och smekte min kalla kind. Dina fingrar lekte i mitt sommarblekta hår och flätades ihop i en ljummen vind.

Du fick mig på fall och likt ett litet barn somnade jag tryggt i din famn. Du fyllde min själ med en inre frid, lugnt och stillsamt fick jag vila som en båt i en säker hamn.

Din varma hud tätt intill min fick min puls att öka takten. Du vann tackvare din ärliga och personliga sida, du har officiellt avslutat jakten.

Dina ögon föll ner likt ett klart stjärnfall och kysste mitt leende på mina läppar. Du fick mig att tro på inget annat än oss två och det kunde ingen ändra på, inte ens om de skulle komma att slåss med tusen käppar.

Du föll ner likt ett sammetsrött höstlöv och smekte min kalla kind. Du lade din hand i min och tillsammans gick vi över de gröna ängarna och igenom vår vita grind.

No comments: