Tuesday 24 March 2009

Lång lista.

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Liv Sofia
Smeknamn: Fia & knuff (från "fia med knuff")
Låt som när du är ledsen sörjer till?: Evanescence - My Immortal
Beroende av: Musik & myskvällar med familj och vänner
Vad tror folk om dig?: Att jag är en fin, ordentlig flicka som växt upp med silversked i mun, kaxig.
Stämmer det?: Ja och nej. Jag har nog varit en ganska ordentlig flicka som skött mig genom att avstå från rökning och droger med mera. Jag har dock inte vuxit upp med silversked i mun. Har alltid fått kämpa för att komma dit jag vill, och har haft mycket emot mig, folk som inte trott på mig osv. Är definitivt inte kaxig (enstaka tillfällen isåfall) utan ganska snäll, oftast för snäll :)
Vad får du oftast komplimanger för?: Mitt hår, leende och blåa ögon. Tack!
Vad säger du för att imponera på någon?: Nej jag kan inte imponera på folk medvetet, är bara mig själv och hoppas det duger
Hur imponerar man på dig?: Människor med fötterna på jorden, en stor dos humor, ett varmt och ödmjukt hjärta och någon som verkligen är intresserad av en som person, som lyssnar uppmärksammat. Folk som vågar gå egna vägar.
Brukar du skratta för dig själv?: Haha ja, det går inte en dag utan att jag gör det!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Vi äter frukost då. Sen lunch strax efter tolv :)"
Var bor du?: I Stockholm, Nacka.
Trivs du där?: Jag älskar att bo här, har ju mina vänner och familjen här. Sedan är det ett väldigt vackert område året om.
Äger du några converse: Ja ett par
Sprit, cider, vin eller öl: En kall cider eller öl under sommaren är gott annars blir det vitt vin när man är ute på andra sociala evenemang.
Brukar du bli för full: Det har tyvärr hänt, men som tur är lär man sig av misstagen. Jag är nog lite mer försiktig idag.
Vad har du för mobil operatör: Telia
Är du allergisk mot något: Nej inte längre, tidigare laktosintolerant
Har du haft sex idag: Haha, nej
Hur svarar du i mobilen: "Hej, det är Sofia"
Vem ringde du senast?: Hem
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att det fanns mat till mig hemma, haha
Antal timmar sömn inatt: Ca 6-7 timmar
Sov du ensam: Ja tyvärr :(
Brukar du komma i tid: Haha tidigare var jag väldigt dålig på att passa tider. Sedan jag började jag umgås med två tjejer som råkar vara tidspessimister, så jag har blivit betydligt bättre - man blir väl som man umgås!
När mår du bra: När de jag älskar mår bra och är friska och glada
När blev du fotad senast: Det skulle blivit av i helgen men vårt batteri till kameran dog, så innan det måste det ha varit på Alla ♥ Dag-festen som jag var på i februari tror jag.
Hur känner du dig nu: Lycklig
Vanligaste färg på dina kläder: Det varierar men oftast blir det svart, vitt eller marinblått
Vad tycker du om fötter: Haha att de är riktigt små
Vad saknar du:
Den finaste och gladaste personen med det största hjärtat på denna jord
Hade du en bra kväll igår:
Mysigaste kvällen på väldigt länge, alldeles underbar!
Favorit dryck på morgonen:
Liptons "Forest Fruit Tea" eller C-vitamin brus
Rakar du benen:
Ja
När brukar du oftast gå och lägga dig:
Det varierar men oftast någon gång mellan 22-23
Är du blyg?
: Ja ibland
Sysslar du med någon idrott:
Nej inte längre. Spelade tennis, red och dansade tidigare.
Vill du hellre ha mail än brev:
Ja för snabbhetens skull, men innerst inne så skulle jag bli betydligt gladare om jag fick ett fint kärleksbrev, hehe hopplös romantiker.. :)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Ja (♥)
Har du spytt offentligt: Haha det har jag som tur var inte behövt uppleva (spyfobi..)
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:
Ja du, jag är ganska glad att vara tjej så jag vet inte vad jag skulle vilja testa som kille
Är du nöjd med ditt liv:
Ja jag är väldigt nöjd med hur mitt liv ser ut idag, med en underbar familj och några riktigt nära vänner så känns nästan livet fulländat. I framtiden önskar jag att jag ska kunna resa mer och hitta nya intressen som får mig att må bra och utvecklas
Är du bortskämd:
Ja det är jag nog, har sådan tur med fina människor omkring mig som tar hand om mig och säger fina saker
Vad gör du i morgon:
Plugg, plugg, plugg men annars så hoppas jag att jag kan spendera lite tid med en viss person *hint hint* :)
Vad är det värsta du vet?:
Människor som skadar djur och barn, människor som ljuger, baktalar folk och gör människor illa pga avundsjuka
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?:
Jag slösar väl aldrig, hehe
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?:
Svårt men om jag måste välja en; Angelina Jolie
Vad längtar du till?:
Vår, sol, värme, sommar. Tack!
Har du bra vänner och äkta vänskap?:
Ja verkligen, too good to be true ♥
Vad använder du för shampoo?:
Tigi Bed Head Dumb Blonde varvas med Herbal Essences "ros" schampo
Vad är det finaste du fått?:
Min 18-års present från mamma och pappa :)
En speciell dag du minns:
Oj vad svårt.. Det finns ju så många! Men får nog allt ta och säga 22 mars... :)
Hur gammal är du:
21, fyller år den 26 januari
Tycker du om någon just nu:
Ja *rodnar* ♥
Du samlar på: Doftljus
Gröna eller röda äppeln: Röda (favoriten är Royal gala)
Vem ringer du när du är arg/ledsen:
E eller L ♥
Gillar du golf:
Nja, har dock aldrig försökt men tror att minigolf är roligare :)
Vilken tid gick du upp idag:
06:26
Har du sovit i din egna säng inatt:
Ja
Har du strumpor på dig nu:
Nope, har på mig mina grå sheppards
Är det okej att gråta: Absolut
När grät du senast:
Igår (lyckliga tårar)
Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Spara en del, skänka en del och resa :)
Bär du glasögon eller linser:
Inget av alternativen
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder:
Nej
När går du upp ur sängen en helgmorgon:
Allra helst så sent som möjligt men oftast brukar det bli mellan 10 och 11
Har du piercing:
Hål i öronen
Vill du gifta dig:
Ja
Vill du ha barn:
Ja när jag är färdigutbildad, gift och har ett fast jobb
Solar du ofta:
Nej, inte nu längre.
Är du bra på att laga mat:
Ja hyffsat, lär mig nya saker varje dag!
Är du flygrädd:
Brukar bli lite spänd under själva starten men sen går det oftast över
Hur vig är du:
Inte så vig
Är du musikalisk?:
Ja, spelar, sjunger och trallar lite då och då :)
Vad dricker du helst när du är törstig:
Riktigt kallt vatten (gärna med is)
Vilken är din favoritglass:
Klassiska Sia eller någon från Ben & Jerry's
Tror du på ett liv efter döden:
Ja
Tycker du om sushi:
Ja, riktigt gott!
Vad äter du helst när du ser på film:
Godis eller chocklad
Bor dina föräldrar tillsammans:
Ja
Har du tandläkarskräck:
Njae men lite obehagligt är det allt
Är du morgon- eller kvällsmänniska:
Skulle nog säga att jag är en blandning av båda
Vilken ögonfärg har du:
Blåa
Har du någon gång gråtit dej till sömns:
Ja det är inget att rekommendera
Biter du på naglarna:
Nejnej
Röker du:
Nej usch!
Hur ofta tränar/motionerar du:
Jag powerwalkar ca 5 gånger i veckan
Senaste låt du hörde:
Anna Ternheim - My Heart Still Beats For You

2 comments:

Anonymous said...

:) :) :) du vet vad jag tänker på! puss från din lilla tidspessimist!

About me said...

:):) sötnöt! hihi I sure do :):) puss right back at ya ;)