Sunday 8 March 2009

En vinterdröm.

Picture: DeviantArt
Du lämnade mig trollbunden likt vinterns första snö gör varje år. Din glada utstrålning värmde upp både kropp och själ för att inte tala om mina frusna små tår.

Du höll min hand i din och jag önskade att vår stund aldrig skulle nå ett slut. Mitt hjärta slog nervösa och ojämna slag i hopp om att den skulle finna en väg ut.

Dina ögon fick mig nästan att sluta andas då de lyste kristall klara som de vackraste safirer. Du gav mig en lekfull blick som påminde mig om Atlantens fria delfiner.

Din närvaro stärkte vårt nyblivna vänskapsband. Jag rodnar än idag när jag tänker tillbaka på min reaktion när du tog tag i min hand.

Du lämnade mig trollbunden likt vinterns första snö gör varje år. Du försvann lika snabbt som snöflingan gör varje år. Saknaden får mig att fälla ännu tår.

No comments: