Wednesday 23 July 2008

Du är och kommer alltid att förbli hösten i mig.


Picture: DeviantArt

It's been a while since I posted a Swedish poem so I figured it might be fun for all my Swedish readers to enjoy one and for those of you who do not understand you can enjoy a beautiful picture (as seen above) instead, hope that's ok :)


När de sista gyllene löven fallit då vet vi att hösten är här. När allting plötsligt blir mörkt och kallt då står vi kvar i mitten av dess magiska sfär.

När stormarna viner och regnet slår ner mot min kind då vill jag hålla din hand i min. När hoppet känns som bortblåst då vet jag att du alltid kan få min själ att le och på mina läppar skapa en positiv min.

När kylan kryper tätt inpå då sprider du en efterlängtad värme som sprider sig från mitt hjärta och ner till mina små händer. En värme som skulle räcka till alla barn i världens många länder.

När jag ser rakt in i dina kristallklara ögon får jag en speciell känsla som får mig att häpna av förundran. En känsla som sprider sig likt en löpeld i hela min kropp, ja det känns till och med i skuldran.

När de sista gyllene löven fallit då vet vi att hösten är här. En vacker och magisk årstid som jag håller kär.

Tack för allt Du har givit mig. Du är och kommer alltid att förbli hösten i mig.

No comments: