Sunday 17 February 2008

En blick som väckte alla sinnen.

Bild: DeviantArt

Likt vårsolens varma sken dansade min andedräkt ut ur min mun och värmde den kyliga fredagsnatten. Vackra små iögonfallande vattenkristaller, glittrade likt silverörhängen i luften och seglade framför mina havsblå ögon, klara som det renaste vatten.

Jag fångade dem och lade dem tillsammans på en silkesbädd i ett isklot, lika genomträngande som dina ögon.

I mina tankar försökte jag kasta det på dig för jag ville veta om du skulle förstå hur det kändes när du såg på mig sådär. När du såg rakt igenom mig. En stilla sekund och jag fryste den blicken du gav mig, den fanns med mig när jag åkte hem, ja den fanns där även följande morgon.

Du fick min puls att öka takten i samband med musikens sorl i bakgrunden. Jag såg mig omkring på dansgolvet och möttes av en stor skara ungdomar som dansade och många leenden prydde deras belåtna ansikten, de log likt små barn gör då juldagsmorgon glimmar. Det var som om du knöt upp mitt hjärtas svåra knutar, plötsligt stod jag där framför dig och jag var obunden.

Ditt varma leende värmde min kropps alla sinnen. Ett glädjerus spred sig från topp till tå, för en stilla sekund hade du raderat alla tråkiga minnen.

Som en båt i säker hamn, fick jag vila i din famn.

No comments: